שבעה יתרונות להקמת מערכת סולארית ביתית

להקמת מערכת סולארית ביתית יתרונות רבים: חסכון כספי, שמירה על הסביבה ואפילו – ציונות!  סקרנו עבורכם את ששת היתרונות הבולטים בהקמת מערכת כזו על גג ביתך:

חסכון כספי

הקמת מערכת סולארית ביתית דורשת השקעה ראשונית (להקמת המערכת) אך השקעה זו מחזירה את עצמה תוך שנים ספורות ומשאירה לך שנים רבות של חסכון על חשמל ואפילו רווח! איך זה עובד?  נכון לכתיבת שורות אלו, חברת החשמל חותמת מול הלקוח המתקין את המערכת הסולארית על גג ביתו חוזה ל 25 שנה. ברגע שהמערכת הסולארית שלך מתחברת לחברת החשמל, המונה המותקן בביתך יודע לזהות כמה חשמל הפאנלים הסולאריים שלך ייצרו וכמה חשמל הבית שלך צורך ומקזז את הסכומים.

אם ייצרת יותר מאשר צרכת – חברת החשמל תשלם לך, אם צרכת יותר מאשר ייצרת, הסכום אותו ייצרת יקוזז מהחשבון הביתי. ככל שהגג שלך גדול יותר וניתן להתקין בו יותר פאנלים – תייצר יותר ותרוויח יותר.

דוגמא לחשבון חשמל לאחר קיזוז של רווחים ממערכת סולארית ביתית
דוגמא לחשבון חשמל לאחר קיזוז של רווחים ממערכת סולארית ביתית

שמירה על הסביבה – אנרגיה מתחדשת

ייצור של חשמל ממשאב טבע בלתי נדלה כמו אור השמש  גורם לצמצום של ייצור חשמל בדרכים מזהמות יותר ומזיקות לסביבה כמו פחם ונפט.

ייצור חשמל ממערכות סולאריות מצמצם את פליטת גזי החממה, גזים רעילים  (תחמוצת גופרית וחלקיקים) ובכך משפיע לטובה על הסביבה ועל האקלים.

תשואה גבוהה לכסף שלך לעומת אפיקי השקעה אחרים

השקעה במערכת סולארית ביתית מספקת לך תשואה גבוהה ויציבה לאורך זמן רב. מדובר בד"כ בתשואה דו-ספרתית הגבוהה משמעותית מהתשואה באפיקים אחרים כמו השקעה בנדל"ן או בבנק. הנה דוגמא:

עלות מוערכת של  התקנת מערכת סולארית על גג עם פאנלים סולאריים בהספק של 10 קילואט  היא כ 52,000 ₪. הרווח השנתי הצפוי ממערכת סולארית ביתית לגג בסדר גודל כזה הוא כ 8,160 ₪ בשנה ו 204,000 ₪ ב 25 שנה של החוזה מול חברת החשמל.

ציונות מודרנית

התקנת מערכת סולארית ביתית וייצור של חשמל מהשמש על גג ביתך עוזרת לישראל להגיע ליעדים אשר הציבה לעצמה בועידת פריז בשנת 2015. כאות למחוייבותה לנושא הסביבתי, הכריזה ישראל בפני האו"ם כי עד שנת 2030 תיוצר 17% מהאנרגיה  בארץ ע"י אנרגיות מתחדשות.

השבחת הנכס

לא משנה אם אתה מתכוון לגור באותו הנכס עליו מותקנת המערכת הסולארית 5 שנים, 10 שנים או לאורך 25 שנה. אם תמכור את הנכס לפני תום תקופת החוזה מול חברת החשמל (חוזה ל 25 שנה) – הרי שמכירת נכס עם מערכת סולארית מניבה משביחה את הנכס ותוכל לגלם זאת במחיר המבוקש על הבית.

הכנסה פסיבית (בעיקר לבעלי גגות גדולים)

יתרון זה רלוונטי בעיקר לבעלי מערכת סולארית המייצרים יותר חשמל מאשר הם צורכים, כלומר צרכנים ביתיים בעלי שטח גג גדול וצריכה יחסית מועטה של חשמל או עסקים אשר להם מבנים גדולים עליהם ניתן להתקין פאנלים כמו לולים, מחסנים, רפתות, האנגרים וכו. מכיוון שהצפי הוא כאמור שהייצור מהמערכת הסולארית יעלה על הצריכה בפועל, מדובר בסכום חודשי שמתקבל מחברת החשמל לאורך שנים  – הכנסה פסיבית.

קירור הבית

במדינה חמה כמו ישראל לפאנלים סולארים המותקנים על הגג יתרון כפול: הם גם מייצרים חשמל וגם עוזרים לקרר את הבית בצורה פסיבית וכך חוסכים בצריכת המזגן בקיץ. ניתן לקרוא עוד על התהליק בלינק הבא

מעוניינים להקים מערכת סולארית ביתית? מוזמנים להשאיר פרטים בטופס ונציג שלנו יצור איתכם קשר