עשרה מיתוסים על מערכת סולארית ביתית

כשמתחילים להתעניין בהקמת מערכת סולארית ביתית השלב הראשון הוא בד"כ לחפש מידע ברשת ולדבר עם חברים ומכרים שעברו את התהליך. הרבה פעמים במהלך התחקיר הראשוני הזה, שומעים סיסמאות או אמירות מנוגדות שמשאירות את השואל מבולבל. אז בדיוק בשביל זה אנו כאן ב'ירוק פרוייקטים' באנו לנפץ לכם כמה מיתוסים רווחים על מערכות סולאריות ביתיות:

"מערכת סולארית? זה ממש יקר!"

כמו בכל מוצר, כשאומרים "יקר", השאלה בהשוואה למה…  מערכת סולארית ביתית עולה כמה עשרות אלפי שקלים (תלוי בגודל הגג ובפרמטרים נוספים) אך בניגוד לרכישות אחרות, כאן מדובר במוצר המחזיר את ההשקעה תוך שנים בודדות ומתחיל להיות מניב. נוסיף ונאמר שעד לפני מספר שנים הקמת מערכת סולארית הייתה יקרה יותר מהיום אך בשנים האחרונות, ההתקדמות בטכנולוגית הייצור  והעלאת ההיצע בשוק גרמה לירידה בעלות הפאנלים והממירים ולכן ההשקעה הכספית היום בהקמת מערכת זולה יותר מבעבר.

"לא משתלם להתקין מערכת סולארית על גגות פרטיים אלא רק על גגות ענקיים של מבנים מסחריים"

נכון לאמר שככל שהגג גדול יותר הוא יניב יותר אך מערכות סולאריות על גגות פרטיים בהחלט משתלמות ובד"כ מחזירות את ההשקע תוך מספר שנים בודדות  ואז מתחילות להניב רווח למשך עוד שנים רבות נוספות.

"מערכת סולארית לא עובדת בחורף כי אין כמעט שמש"

בעונת החורף יש פחות שעות שמש ביום וכפועל יוצא מזה, הפאנלים אכן מפיקים פחות חשמל מאשר בקיץ. יחד עם זאת, ארצנו משופעת שמש גם בחורף ולכן המערכת עדיין בהחלט מייצרות חשמל.

"כבר פספסתם את המומנטום – פעם זה היה משתלם, היום כבר לא"

עד לפני מספר שנים התשלום של חברת חשמל ללקוח פר ק"ו היה אכן גבוה יותר מהמשולם היום אך יחד עם זאת, כפי שציינו קודם, גם עלות הקמת המערכת הייתה גבוהה יותר ולכן התשואה אז והתשואה היום הן פחות או יותר אותו הדבר. כיום חברת חשמל משלמת 0.48 ש"ח פר ק"ו אך עלות ההקמה כאמור זולה יותר מבעבר. אם אתם מתלבטים אם להקים מערכת פאנלים על גג ביתכם או להמתין עוד קצת אנו ממליצים לא לדחות מכיוון שאין לדעת מתי חברת החשמל תשנה שוב את התעריפים ואתם עלולים להרוויח פחות.

"קשה לתחזק מערכת סולארית"

מערכת סולארית דורשת תחזוק מינימלי, הרבה פחות מתחזוק רכב לדוגמא ולא משהוא שהוא קשה פיזית. התחזוק הכי טוב הוא ניטור המערכת (בעזרת אפליקציה או דרך המחשב) כך שאם אחד הפאנלים לא עובד מסיבה מסויימת ניתן לפעול בהתאם. בנוסף, יש לשטוף את הפאנלים בחודשי הקיץ. ניתן להעזר בחברות חיצוניות, במתזים או אפילו לעשות זאת לבד (בזהירות כמובן ורק אם הגג שלכם מאפשר זאת). אחת לשנה יש להזמין חשמלאי על מנת לוודא כי הכל תקין.

"התקנה של מערכת סולארית ביתית לוקחת מלא זמן"

מרגע חתימת החוזה ועד רגע החיבור לחברת חשמל לוקח בממוצע כ 4 חודשים (אם אין וירוסים עולמיים מסתוריים או עיכובים בלתי צפויים אחרים). מעניין לגלות שדווקא שלב ההתקנה, השלב בו הולכים לכם על הגג ומתקינים בפועל את הלוחות לוקח כיומיים-שלושה. רוב הזמן בתהליך הוא על הליכים בירוקטיים שאנו עושים עבורכם מול חברת החשמל.

"ברגע שפאנל אחד תקול, כל תפוקת המערכת יורדת דרמטית"

במערכות ביתיות, ירוק פרוייקטים  עובדת עם סולאר אדג', חברה מספר אחד בעולם של ממייקים המחוברים פאופטימייזרים. האופטימייזרים של סולאר אדג' יודעים לנטר און ליין את מצב הפאנלים ובנוסף יודעים לחפות על פאנלים מוצללים כך שלא ישפיעו על כל סטרינג הפאנלים כלומר יודעים לנטרל השפעה שלילית  של פאנל תקול על יתר הפאנלים המחוברים אליו.

"קשה לנטר ולעקוב אחר המערכת ולהבין מה התפוקה"

האמת שהההפך הוא הנכון.יש שתי דרכים לעקוב אחר תפוקת החשמל והכסף שהגג שלך מייצר. דרך ראשונה היא פשוט להביט בחשבון החשמל. מהרגע שהתהליך הסתיים והמערכת שלך חוברה לחברת החשמל תקבל בחשבון הדו-חודשי מידע על כמה כסף קוזז לך מחשבון החשמל, או במילים אחרות – תראה כמה אתה משלם פחות. דרך שנייה היא להשתמש באפליקציה של הממיר אותה אנו מתקינים לכם על הנייד או על מחשב  ולעקוב אחר רכיבי המערכת העיקריים.

"פאנלים על הגג? זה בולט ומכוער"

היופי הוא בעייני המתבונן ובעוד שחלק רואים את הפאנלים כפוגעים באסתטיקה של הבית, חלק רואים זאת בדיוק ההפך. אם אתם מאלו שפחות מחבבים את מראה הפאנלים נוסיף כי ניתן לשחק עם זוויות ההתקנה. ככל שזווית ההתקנה קטנה יותר, פחות רואים את הפאנל על הגג (אך גם תפוקת המערכת תרד במקצת). יש כאן משחק עדין בין הזווית האופטימאלית שתתו תפוקה מייטבית לבין נראות ואסתטיקה. בנוסף, טכנולוגיית ייצור הפאנלים כל הזמן מתקדמות ובעתיד מדברים על פאנלים סולארים בצבעים ופאנלים גמישים ביצור מסחרי שיאפשרו התאמה טובה יותר לגג. אם אתם מעוניינים להתקין פאנלים ואתם בשלב תכנון הבית, הוא עדיין לא בנוי, ניתן להתייעץ עם האדריכל ולתכנן את הגג בצורה שנראות הפאנלים תהיה מינימלית.

"כל הפאנלים אותו דבר"

כל הפאנלים  זהים במובן שכולם קולטים את קרני השמש ובעזרת הממיר מייצרים חשמל אך יש פאנלים בהספקים שונים (405, 455, 465,  490 ואף יותר) . ככל שעל הגג שלך יותקן פאנל עם הספק גדול יותר, כך הוא יפיק יותר.

SdeIlan1
מערכת סולארית ביתית בהספק של 15 קילו וואט בשדה אילן

מעוניינים להקים מערכת סולארית ביתית? מוזמנים להשאיר פרטים בטופס ונציג שלנו יצור איתכם קשר